مقالات حرفه ای سئو سایت مقالات حرفه ای سئو سایت .

مقالات حرفه ای سئو سایت

آموزش رایگان سئو – آپدیت ۲۰۲۰


یادگرفتن بدون پول بهینه سازی – ۲۰۲۰
یادگرفتن بهینه سازی، موضوعی پربازدید در بین دیجیتال مارکتر ها و علاقمندان به حوزه سئو در مشهد است. شرکتهای و اساتید متعددی زمان های آموزشی seo را با مخارج هنگفت برگزار می نمایند که با تحلیل آن ها متوجه شدیم، در بیشتر موردها (این مقاله در موردها اندکی درستگو وجود ندارد) چیزی بیرون از مطالب این نوشته ی علمی را عرضه نمی‌کنند. لکن بر آن شدیم تا مطالبی را با ترتیب مطلوب جمع آوری کرده و در دست علاقمندان این حوزه در اختیار بگذاریم. امید‌واریم قبل از کمپانی در کلاس های آموزشی بهینه سازی، این نوشته‌علمی را تا پایان مطالعه نمائید و بعد از آن، در صورتی‌که نیازی شم کردید در کلاس های تخصصی این هفت قدم کمپانی فرمائید.

همینطور: برای فراگیری بهتر هریک از این گامها میتوانید با جستجوی بیشتر، مقاله‌ها و کلیپ های آموزشی متعددی را به بدون‌پول در وب پیدا نمائید.

نوشته‌ی علمی پیش رو به نحوه content curation و گردآوری مطالب کاربردی و بی نقص و چینش آن مطالب طبق ساختار آموزشی سرفصل های بهینه سازی فراهم شده‌است.

هر قسمت و هر قدم بعداز کاوش و تعیین شایسته ترین و کاربردی ترین مقاله ها از سایتهای دارای اعتبار فارسی، تعیین و جمع آوری شده‌است.

در آخر این نوشته‌علمی پیوند منبع همه مطالب مندرج در نوشته‌ی‌علمی جهت محافظت مالکیت معنوی قرار داده شده‌است.

seo چه چیزی است؟


بهینه سازی برگرفته از عبارت Search Engine Optimization میباشد که کلمه ها معادلی زیرا سئو یا این که seo موتور کاوش دارااست که کلیه آنان به یک معنا می‌باشند و می قدرت آن را بصورت تحت تمجید نمود:

بهینه سازی (باصرفه‌سازی موتور کاوش) به معنای فریب و یا این که ویرایش موتور‌های کاوش با نحوه‌های غیر اخلاقی وجود ندارد. آنها برای یاری کردن به بهبود رویت و رابطه وبسایت‌ها در حاصل جستجوی طبیعی با مقصود وصال به سکو‌بندی بالا، ساخت گردیده‌اند.

بهینه سازی را می‌اقتدار تیم‌ای از طریق‌ها برای تغییر تحول استراتژیک وبسایت‌ها دانست. این پروسه به ذکر مهم‌ترین عامل ها دارای ربط برگه و ارتقاء اهمیت آن در شیت نتیجه ها کاوش، می پردازد.

بهینه سازی روند بی آلایش‌ای وجود ندارد که به راحتی پیاده‌سازی خواهد شد چون مستلزم علم زیاد، دانش پیش مورد‌ای و حوصله میباشد. موتور‌های کاوش با تغییر تحول مداوم الگوریتم‌های درجه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی می باشند؛ بدین ترتیب وظیفه مهندسین seo بروز نگه داشتن داده ها خویش دراین مورد میباشد.

seo تارنما یا این که seo وبسایت یکی عمل هایی میباشد که به وسیله سئوکار انجام میشود.

الگوریتم درجه‌بندی گوگل دارنده بیشتراز ۲۰۰ واحد سنجش جهت سکو‌بندی یک وبسایت میباشد. از این رو مهندسین بهینه سازی می‌بایست مهم ترین این میزان‌ها را جهت پیاده‌سازی پیروز seo بدانند.

تاریخچه seo


یاهو اینترنت در سال ۱۹۹۵ او‌لین اصول seo را فعال‌سازی کرد.
گوگل در ۱۹۸۸ فعال‌ساز‌ی شد، که به تبع آن اصول نو seo را انتخاب نمود.
موتور جستجوی یاهو در سال ۲۰۰۰ الگوریتم آلتاویستا را رها کرده و به مکان آن از الگوریتم گوگل تبعیت نمود.
در سال ۲۰۰۱ جایگاه صفحه ها وبسایت‌ها از روش منوی ابزار نشان داده شد.
در سال ۲۰۰۵ یک الگوریتم نو به اسم تگ NoFollow معرفی شد.
در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر کافئین را معرفی نمود که نقش اساسی را در seo (سئو) ایفا می‌نماید.
در سال ۲۰۱۱ پارامتر پاندا ساخت شوید که یک قدم مهم در تاریخ بهینه سازی (بهینه سازی) به حساب میآید.
در آپریل ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن نیز به گروه اصول بهینه سازی اضافه شد.
در سپتامبر ۲۰۱۲ ای ام دی ( انطباق ظریف با دامنه) ساخت و ساز شوید.
و عاقبت در اکتبر ۲۰۱۲، ۶۵ بسته اجرایی به پارامترهای seo اضافه شد.
توسعه و گسترش seo با ورود گوگل
گوگل تحت عنوان یکی موتور جستجوهای دارای اعتبار و شناخته گردیده برای همگی یوزرها اینترنتی به شمار می رود. این موتور کاوش در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و بخاطر پباده سازی بی آلایش یوزرها متعددی را مجذوب خویش نمود. به همین استدلال همت های این مجموعه برای سئوسازی بسیار اصلی می‎باشد.

گوگل در اولِ عمل خویش فاکتورهایی همانند تعداد لغات کلیدی، تیتر‌بندی‌ها، تگ‌ها، لینک و پیوند‌ها و ساختارسایت را برای seo در لحاظ گرفت.

اکنون به انگیزه سوء استعمال بخش اعظمی از طراحان وبسایت‌ها، گوگل از فاکتورها و پارامترهایی که برای جایگاه بندی صفحه ها به کارگیری می‌نماید، پرده بر نمی دارااست.

در‌حالتی که چه بسیار از طراحان تارنما‌ها براساس تجارب فردی خویش برخی از این پارامترها را ذکر می‌نمایند، البته مجموع فاکتورها و الگوریتم‌های رقم خورده موتورهای کاوش و بالاخص گوگل را در بر نمی گیرد.

با ورود این موتور کاوش تغییرات متعددی در عرصه seo شکل گرفت چنانکه در سال ۲۰۰۴، طیف وسیعی از پارامترهای نامشخصی را در اصول سکو بندی خویش برای کاهش تأثیر از لینک و پیوند‌های بازنویسی گردیده، انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۵، گوگل استارت به فردی سازی نتیجه ها کاوش برای هر استفاده کننده نمود.

فعلا نیز تعداد الگوریتم‌ها و پارامترهای رقم خورده از سوی موتورهای کاوش بطور بدون نقص ذکر نشده‎اند بطوری که در سال ۲۰۰۷ میلادی، خبر نامه نیویورک تایمز اعلام کرد که موتورهای کاوش برای درجه‌بندی وبسایت‌ها، بیش تر از ۲۰۰ فاکتور متعدد را به فعالیت میبرد.

حالا نیز بهینه سازی در هم اکنون کامل شدن بوده و موتورهای کاوش همچنان در همت برای اضافه نمودن پارامترها و الگوریتم‌های تازه می باشند.

فرآیند اساسی سئوی وبسایت چه است


تکنیکال seo
تحقیق واژه کلیدی (Keyword Research)
تگ‌های تیتر را باصرفه‌سازی نمایید
تیتر‌های متای (Meta Titles) دارای ارتباط تولید نمائید
چک رقبا
باصرفه‌سازی سئوی داخلی (On-Page بهینه سازی)
باصرفه‌سازی offpage seo (Off-Page Optimization)
سوشیال سیگنال
قدم نخستین: تکنیکال seo


بهینه سازی تکنیکال به با صرفه‌سازی اینترنت‌وبسایت از حیث فنی اشاره دارااست. برخلاف سئوی خارجی یا این که بهینه سازی داخلی، بیشتر کارهایی که در seo تکنیکال می کنیم مربوط به موتور کاوش، مسائل فنی اینترنت‌تارنما، ربات‌ها، کدهای نرم افزار نویسی و… میباشند.

مقصود مهم اجرای seo تکنیکال در سایت، فراهم کردن سایتی میباشد که در مرحله اولیه برای ربات‌های موتور کاوش به راحتی قابل شعور و ارزیابی باشد و در مرحله دوم سایتی که ساختار صحیحی داشته و مخاطب از بودن در آن و فعالیت کردن با قسمت‌های مختلفش، لذت غالب شود!

۱. سرعت تارنما
شاید برای شما هم جذاب باشد بدانید که گوگل زمانی قرار میباشد یک برگه از اینترنت سایتتان را به نتیجه ها نخستین بیاورد، تحت عنوان یک فاکتور اصلی سرعت آن را نسبت با گاز صفحه های رقبا محاسبه می‌نماید. این یعنی ممکن میباشد سرعت بار گذاری ذیل سایت شما؛ سبب گردد محتوای دیدنی و مفیدتان در مقابل مشاهده کرد یوزرها قرار نگرفته و به قسم خودمان «به پول تبدیل نشود!»

البته چرا سرعت؟ خب راستش گوگل به یوزرها اهمیت متعددی می دهد و پیرو هم یوزرها از درانتظار ماندن پای صفحه ها تلفن همراه یا این که رایانه برای گشوده شدن کاغذ تارنما شما خوششان نمی‌آید. یادم است در قبلی ما اهل ایران‌ها حتی حاضر بودیم برای قرائت یک نوشته ی علمی ۳۰۰ واژه و کلمه‌ای در سایتی مثل ترفندستان، یکسری دقیقه به برگه سپید رایانه در کافی نت نگاه کنیم و در انتظار بمانیم؛ البته امروز حتی ۱۰ ثانیه در انتظار ماندن آزارمان میدهد.

در صورتی‌که بخواهم یه خرده با آمار و اعداد حرف کنم؛ بایستی مقطع گشوده شدن هر کاغذ از تارنما شما چیزی میان ۲ تا ۷ ثانیه باشد. به این ترتیب تحت عنوان گام نخستین از بهینه سازی تکنیکال بایستی آغاز فرمایید به باصرفه کردن سرعت اینترنت سایتتان. چطور؟ یا این که با امداد فراگیری‌های سطح اینترنت یا این که یک نرم‌افزار نویس رشته‌ای و خبره.

۲. ساختار با صرفه گردیده برای ربات‌ها
گوگل و سایر موتورهای کاوشگر برای مشاهده صفحه ها اینترنت‌تارنما شما، از تعدادی ربات امداد می گیرند که به نام‌هایی مثل کراولر (crawler) یا این که خزنده، عنکبوت و… شناخته می گردند. نکته حائض اهمیت اینجاست که‌این خزنده‌ها خیلی بضاعت و توان بالایی در آنالیز صفحه ها اینترنت‌وب سایت ندارند. یعنی اینطور وجود ندارد که امروز یک نوشته ی علمی بنویسید، آن را به آرزو پروردگار ول نمایید و چشم به راه باشید که خزنده‌ها کاغذ‌تان را پیدا نمایند.

۳. پوشه robot.txt
تا جایی که اینجانب می دانم ربات‌ها موجودات گویش نفهمی می باشند و به راحتی نمیشود حالیشان کرد که ربات عزیز این برگه را ایندکس مکن!

البته خب با بعضا لهجه‌های نرم افزار نویسی میشود با آن ها سخن کرد. فولدر متنی robot.txt که در هاست اینترنت‌تارنما شما لود میگردد، دربردارنده چند امر اپلیکیشن نویسی میباشد که با ربات‌های موتور کاوش رابطه برقرار می‌نماید. ولی چرا؟

اصولا این فولدر به شما یاری می‌نماید نسبت به اخلاق و رفتار خزنده‌ها درباره‌ی اینترنت‌سایتتان، پاره ای در اختیار گرفتن داشته باشید. به عنوان مثالً میتوانید به یاری پوشه robot از آنان درخواست فرمائید که صفحاتی مثل برگه پرداخت و… سایتتان را ایندکس نکنند.

۴. صفحه ها ۴۰۴ و لینک و پیوند‌های شکسته
درصورتی که همین هم اکنون در گیر یک خوددرگیری مزمن بشوم و تصمیم بگیرم نوشته‌علمی فراگیری seo تکنیکال که در هم اکنون خواندنش میباشید را حذف کنم؛ هنگامی که بخواهید توشه دیگر به آن وارد گردید، با یک کاغذ ۴۰۴ روبرو خواهید شد. اصولا صفحه ها ۴۰۴ صفحاتی می‌باشند که محتوای آن تماما حذف گردیده‌ میباشد.

در‌پی هر لینکی که از اینترنت‌تارنما شما به صفحه ها ۴۰۴ وب سایت خودتان (یا این که دیگر افراد) داده خواهد شد؛ یک پیوند شکسته میباشد. خب؟ اصولا همگی این پیشگفتار‌چینی‌ها برای این بود که بیان‌کنم ربات‌های گوگل از این صفحه های ۴۰۴ متنفرند و وجودشان در وبسایت شما منجر کاهش توان بهینه سازی تکنیکالتان می شود.

راهکار چه می‌باشد؟ راهکار استعمال از ریدایرکت ۳۰۱ میباشد. به امداد این ریدایرکت شما میتوانید ربات‌ها و کاربرانی که وارد این صفحه های حذف گردیده میگردند را به صفحه ها دارای ارتباط (اکثر وقت ها ورقه مهم تارنما) هدایت نمائید.

۵. خودداری از وجود صفحه ها تکراری (duplicate content)
ایراد محتواهای تکراری اکثر زمان ها مشکلی میباشد که دکان‌های اینترنتی با آن روبرو می شوند. از جملهً فروشگاهی که در محصولاتش، ۵ گوشی LG سبک k8 دارااست و صرفا تفاوت آن ها در رنگشان میباشد. اصولا همگی این ۵ ورقه یک محتوا و توضیحات جنس یکسان و جزئیات شبیه دارا هستند.

گوگل در مقابل محتواهای تکراری باطن وبسایت شما ساکت نمی‌شیند و ترجیح می دهد اعتبار سئوتان را کم کند.

البته خب چاره این نقص‌ چه است؟ چطور یک مغازه میتواند تولیدها شبیه را هم در اینترنت سایتش داشته باشد؟

خط مش حلی که خویش گوگل برای این ایراد انتخاب کرده، استعمال از تگ کنونیکال میباشد. با یاری این تگ شما میتوانید به گوگل بفهمانید که از در میان صفحه ها تکراری در سایتتان، کدام یکی از ورژن مهم میباشد و کدام را در حاصل ایندکس نکند.

۶. امنیت وب سایت!
گوگل نسبت به امنیت وبسایت‌های سطح اینترنت به شدت حساس میباشد. یعنی کافی میباشد ربات‌های این موتور کاوش متوجه شوند یک جوجه هکر به وب سایت شما نفوذ کرده تا آبرو و حیثیت‌تان را ببرند! اساسا در شرایطی که اینترنت‌وبسایت شما هک خواهد شد و گوگل آن را بفهمد، می بایست در مقطع بازه کوتاهی در انتظار کاهش جایگاه‌های آن باشید.

۷. تارنما مپ
تارنما‌مپ وبسایت هم مثل فولدر روبوت، یک فولدر متنی با فرمت xml میباشد؛ البته کارکرد آن ها با هم فرق دارااست. اساسا تارنما‌مپ فایلی میباشد که پیوند همگی صفحه ها و‌‌ب‌سایتتان داخل آن قرار می گیرد؛ از صفحه ها مقاله ها گرفته تا ورقه‌ها و… . ولی چرا؟

زیرا ربات‌های موتور کاوش به طور اتومات مدام تارنما‌مپ وب سایت شما‌را تحلیل می‌نمایند. آن ها با محاسبه لینک و پیوند‌های داخل این شیت، ریلکس‌خیس میتوانند صفحه های را پیدا کرده و آنها را چک نمایند. به این ترتیب با طراحی وب سایت مپ فرآیند خزش ربات‌ها روی سایتتان را شل‌خیس میکنید.

۸. استراکچر دیتاها
به صورت معمولی، گوگل به امداد تعدادی الگوریتم و فاکتورهای از پیش گزینش‌گردیده تشخیص می دهد که محتوای اینترنت‌تارنما شما چقدر کیفیت عالی میباشد. برای مثالً با محاسبه چگالی کلمه و واژه کلیدی، وجود لغات دارای ربط، تصاویر و… در متن محتوا می فهمد که ورقه شما چقدر برای بودن در نتیجه ها نخستین لیاقت دارااست؛ البته به صورت کلی بضاعت تشخیص محتوای خویش کاغذ را ندارد.

در‌پی یکسری کدهای اپ‌نویسی که به آنان استراکچر دیتا می گویند؛ میتوانند در آشنایی خویش محتوای کاغذ هم به گوگل یاری نمایند. در‌صورتی‌که شما از کدهای استراکچر دیتا در اپلیکیشن‌نویسی اینترنت‌سایتتان امداد بگیرید، گوگل محتوایتان را بهتر فهم و شعور کرده و در عوض زحمتی که میکشید؛ علاوه بر بر ارتقاء اعتبارتان، شیوه اکران سایتتان در حاصل را هم تغییر تحول میدهد.

۹. نشانی‌ ورقه‌ها را ساختارمند فرمائید

یکی از دیگر از فاکتورهای seo تکنیکال، مورد URL‌هاست. در واقع گوگل به زیبایی و کوتاه بودن نشانی صفحه ها وب سایت شما هم اهمیت میدهد. ولی خیر آنقدر زیاد اما در هر اکنون این موضوعی میباشد که می توانید با رعایت آن، سایتتان را نسبت به گذشته باصرفه‌خیس فرمائید. برای تولید URL صفحه ها بدین موردها اعتنا داشته باشید:

در URL از حروف بی‌معنا به کار گیری نکنید
از کلمه و واژه کلیدی به فارسی یا این که انگلیسی در URL استعمال فرمایید
ترجیحا نشانی صفحاتتان کوتاه باشد
۱۰. لینک و پیوند‌های بردکرامب (Breadcrumbs)
لینک و پیوند‌های بردکرامب به عبارتی پیوند‌ها یا این که مسیری می باشند که در صدر یا این که تحت صفحه های تارنما، به استفاده کننده اکران می دهند دقیقاً حال حاضر در کدام نقطه وب سایت قرار گرفته. تحت عنوان مثال به تصویر ذیل نگاه نمایید تا بهتر متوجه منظورم بشوید:


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۰:۴۲ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)