مقالات حرفه ای سئو سایت مقالات حرفه ای سئو سایت .

مقالات حرفه ای سئو سایت

موتورهای جستجو یا Search Engines


معمولاً با شنیدن اصطلاح موتور کاوش یا این که Search Engine به حافظه گوگل و یاهو می افتیم.

ولی این خطا وجود ندارد. گوگل و یاهو، دو مثال از موتورهای کاوشگر اینترنت می باشند  سئو در مشهد  و به عنوان مثال دارای اسم و رسم‌ترین موتورهای کاوش محسوب میشوند.

ولی موتور کاوش (SE) قرار وجود ندارد الزاماً در اینترنت کاوش نماید.

تعریف‌و‌تمجید موتور کاوش (کلاً‌خیس) میتواند به طور پایین باشد:

موتورهای جستجو گر تیم‌ای از قابل انعطاف افزارها و دشوار افزارها میباشند که میتوانند در یک فضای معلوم بین وسعت عظیم‌ای از اطلاعات، داده ها یا این که داده‌های مد حیث یوزرها یا این که قابل انعطاف افزارها را کاوش نمایند.

این کاوش میتواند روی هارد دیسک کامپیوتر شما، روی یاد‌ی گوشی شما، در یک مقر داده یا این که در فضای اینترنت صورت بپذیرد.

در‌حالتی که موتور کاوش در فضای اینترنت در ادامه داده ها بگردد، به آن موتور جستجو گر اینترنت گفته می‌گردد.

 

در دنیای تکنولوژی، به هر سیستمی که فی مابین وسعت متعددی از داده ها، داده‌های مشخصی را کاوش نماید، موتور کاوش گفته می‌گردد.

ولی آنچه امروزه معمولاً به اسم موتور کاوش می‌شنویم، خلاصه‌ گردیده‌ی عبارت موتور جستجوی اینترنت یا این که Web Search Engine میباشد که به جهت فراگیر شدن آن، به صورت کوتاه گردیده‌ی موتور کاوش گزینه استعمال قرار می گیرد.

با بسط دنیای اینترنت و ارتقاء غیرقابل تصور ایجاد محتوا، اهمیت موتورهای کاوش بیشتر از قبلی شد و می بینیم که امروز، موتور جستجوی گوگل تحت عنوان برگزیدگان موتور جستجوی فعلی در دنیا، یک کدام از از وسیع ترین ارگانهای اقتصادی عالم محسوب میشود.

در‌حالتی که که علاقمند به مطالعه‌ی تاریخچه اول موتورهای کاوش در وب باشید، زونن رایش در یکی کلاسیک‌ترین نوشته‌ی علمی‌هایی که منبع استناد بخش اعظمی از وب سایت‌های دیگر هم است، این تاریخچه را با تمرکز و جزئیات ذکر نموده است.

البته شاید مهم ترین نکته در خصوص موتورهای کاوش این باشد که گوگل، که امروز حاکمیت این صنعت را در چنگ دارااست، در مقایسه با کمپانی‌های دیگری مانند یاهو و آلتاویستا، یک کمپانی نو محسوب میشود و دیرتر از سایر وارد بازار شده‌است.

این مورد، معمولاً تحت عنوان یکی مثالهای کلاسیک در استراتژی مطرح می‌گردد که پایان بودن یا این که دیرتر وارد یک بازار شدن، مدام مشکل وجود ندارد و میتواند مزیت هم محسوب خواهد شد.

درصورتی که که علاقمند به پی بردن سهم بازار هر کدام از موتورهای جستجوی وب باشید، شاید نمودار تحت (از www.netmarketshare.com) که سهم بازار مرتبط با مقدمه سال ۲۰۱۶ را نشان می دهد، برای شما اثرگذار باشد:


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۸:۰۲ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)