مقالات حرفه ای سئو سایت مقالات حرفه ای سئو سایت .

مقالات حرفه ای سئو سایت

اسکیما چیست و انواع آن کدامند


شاید در رابطه اسکیما و اهمیت آن در seo و کسب درجه بهتر در نتیجه ها گوگل شنیده باشید. سئو در مشهد در‌این مقاله قصد داریم بدین قضیه بپردازیم که دقیقا اسکیما چه است و آن گاه 9 آیتم از گونه های رایج آن را معرفی کنیم.
اسکیما یکی مهم‌ترین‌ ترندهای seo و با صرفه‌سازی نتیجه ها گوگل در سال 2020 میباشد که می بایست دقت ویژه‌ای به آن داشته باشیم. در‌حالتی که تارنما وردپرسی داشته باشید می توانید به یاری پلاگین‌ها اسکیمای موردنظر را تهیه نمایید و در صورتی تارنما خویش را با گویش‌هایی زیرا php یا این که asp نوشته‌اید، می بایست کدهای ما یحتاج را اضافه فرمائید.
اکنون که‌این کلیه از اسکیما گفتیم، این عبارت به چه معناست، چه کمکی به ما می‌نماید و اشکال آن کدامند؟

اسکیما چه است؟
Schema Markup در واقع نوعی نماد‌گذاری داده ها میباشد یاری می‌نماید تا یوزرها در ورقه نتیجه ها بهتر و سریع‌خیس شمارا پیدا نمایند و نرخ کلیک لینک و پیوند‌هایتان فراتر رود. این قضیه روی بهینه سازی نیز اثر مثبت داراست. در واقع با استعمال از اسکیما روبات‌های موتورهای کاوش رویت کرد بهتری نسبت به محتوای صفحه ها پیدا می‌نمایند، موتور جستجوی گوگل با محاسبه اسکیمای صفحه ها اینترنت، حاصل متفاوتی را در نتیجه ها خویش اکران می دهد که به آن ها ریچ اسنیپت می گوییم.

برای کسب داده ها بیشتر در امر rich snippet ها، این نوشته‌ی علمی را مطالعه نمایید: ریچ اسنیپت چه است

در واقع، اسکیما کدی میباشد که برای افزودن داده ها ما یحتاج ذیل تگ تیتر وب سایت استعمال میگردد و به موتورهای کاوش یاری می‌نماید تا فهم و شعور بهتری از محتوای شما داشته باشند و علاوه بر نتیجه ها مورد نیاز، داده ها بیشتری را در ورقه حاصل به آن ها نشان دهند.
اسکیما برای مجموع گونه های محتوا مانند مقاله ها، فیلم‌ها، حادثه ها، رستوران‌ها، کمپانی‌ها و... کاربردی میباشد. وبسایت schema.org استانداردهای اسکیما را به شما معرفی می‌نماید و قابلیت تست و مشاهده اسکیماهای متفاوت را در چنگ شما قرار می دهد. پیرو با بعضی از گونه های پر کاربرد schema بیشتر آشنا می‌شویم:

1- اسکیمای سازمانی (Organizational Schema)
این اسکیما به معرفی یک سازمان دارای ارتباط میباشد و دربرگیرنده اطلاعاتی زیرا اسم سازمانی، لوگو، داده ها تماس، داده ها دسترسی و وضعیت مکانی و نشانی پروفایل کانال‌های اجتماعی می گردد.
در‌صورتی‌که اسم شرکت Oracle را در گوگل کاوش فرمائید، کناره سمت راست بالا یک مستطیل قرمز رنگ می‌بنید که اسم، لوگو و اسم سازمانی آن را نشان می دهد، مستطیل سبزرنگ اکران‌دهنده حالت مکانی و داده ها تماس و مستطیل سبزرنگ نمایانگر پروفایل کانال‌های اجتماعی میباشد.
برای این عمل بایستی از کدهای استعمال پایین نمایید:

 

 

2- اسکیمای اشخاص
به عبارتی‌طور که معین میباشد این اسکیما عملکردی شبیه مثال سازمانی داراست، با این تفاوت که داده ها اشخاص مانند اسم، تاریخ به دنیاآمدن، نشانی، تحصیلات و اعضای خانواده را اکران میدهد. از جمله می توانید Mark Zuckerberg را کاوش فرمائید.


script type=”application/ld+json”>
{“u0040context”:”http://schema.org”,”u0040type”:”Person”,
“name”:”Mark Zuckerberg”,
“jobTitle”:”Founder and CEO”,
“address”:{“u0040type”:”PostalAddress”,
“addressLocality”:”Palo Alto, California”},
“affiliation”:[{“u0040type”:”Organization”,
“name”:”Chan Zuckerberg Initiative”},
{“u0040type”:”Organization”,
“name”:”Facebook”}]}

 

3- اسکیمای کسب‌وکارهای محلی
اکثری از کسب‌وکارها به طور محلی عمل می‌نمایند و از این رو سئوی محلی نیز برایشان اصلی میباشد. اسکیمای کسب‌وکارهای محلی برای این دست از شغل ها یا این که شعبات برندهای پهناور خیلی کاربردی میباشد. این عمل به مصرف‌کنندگان محلی امداد می‌نماید خیلی شل شرایط مکانی کمپانی و دیگر داده ها نظیر نشانی، ساعتها کاری، منو، داده ها تماس و... را مشاهده نمایند.
نصیب مرتبط با Business Action به کسب‌وکارها امداد می‌نماید تا داده ها بیشتری در رابطه سفارشات و رزروها ارائه نمایند تا یوزرها به کامل شدن مبادرت موردنظر خویش تشویق شوند.

 


1285 Beacon St


Brookline, MA 02446


Boston, MA

 


4- اسکیمای تولیدها و سیستم سفارش
به یاری این اسکیما میتوانید داده ها مایحتاج برای فروش یک کالا یا این که سرویس مانند بها، موقعیت موجودی و جزئیات دیگر را در کاغذ حاصل اکران دهید. با وجود این سیستم آفرها نیاز به ارزش و واحد مبلغی داراست تا آیتم مطلوب را سفارش نماید، البته اسکیما فرآورده صرفا نیاز به اسم متاع داراست.


data-thumbnail=”bottom-thumbnails”
data-slideshow-animation=”none”
data-slideshow-speed=”6″
itemscope itemtype=”http://schema.org/Product”>
Ski Goggles PRO


600164

 


PERFORMANCE SKI GOGGLES WITH FRAMELESS DESIGN

INTERCHANGEABLE LENS SYSTEM

OTG (OVER-THE-GLASSES) DESIGN

UNIVERSAL HELMET COMPATIBILITY

WHAT YOU GET: 1 x OutdoorMaster Goggles PRO, 1 x Protective Case, 1 x Carrying Pouch

 

 

 

 

 


.99

 

 

 

5- اسکیمای بردکرامبز
چنانچه با بردکرامبز شناخت داشته باشید، در واقع اکران مسیر یک ورقه میباشد. اسکیمای این قسمت نیز لینک و پیوند‌های مسیر از برگه مهم تا کاغذ موردنظر را نشان می دهد که نهایی لینک و پیوند میباشد. این عمل به یوزرها امداد می‌نماید تا موقعیتشان را ببینند و منجر کاهش نرخ پریدن هم می گردد.

 

 

6- اسکیمای مقاله‌ها
به عبارتی‌طور که معلوم میباشد این اسکیما برای وبلاگ‌پست‌ها و خبرها به عمل می‌رود. این نحوه یاری می‌نماید تا ادراک محتوای شما برای موتورهای کاوش خیلی معمولی‌خیس خواهد شد.
اگرچه در نصیب مرتبط با خبر‌ها روز، Fox News در جایگاه یک گریزو فرار دارااست، اما نوشته‌ی‌علمی‌ای با تیتر Hoda Kotb Savannah Guthrie Are Today's New Anchor Team از تارنما People.com بالای آن نشان داده می شود، حتی در‌حالتی که مقام آن در سکو هشتم باشد و در ورقه اولیه هم قرار نگیرد.

 


7- اسکیمای کلیپ
هنوز هم خزش محتوای ویدیویی برای موتورهای کاوش ریلکس وجود ندارد و نیاز به توضیحات تکمیلی دارید. به همین برهان اسکیمای ویدیوی روشی بسیار خوب برای یاری به خزش گوگل و ایندکس محتوای‌ ویدیویی میباشد که آن را در برگه حاصل Google Video به اکران در می آورد.

 

 

 

 

 


8- اسکیمای روی داد
این اسکیما داده ها بیشتری زیرا تاریح برگزاری، وضعیت مکانی و بها را به رویدادهایی زیرا کنسرت، همایش، وبینار، فستیوال و... اضافه می‌نماید.

 


9- اسکیمای فرمان پخت
این اسکیما هم برای صفحه های دربرگیرنده امر پخت طعام به کارگیری میشود که ریچ اسنیپت این فرمان را نشان می دهد. با اینکه گوگل تنها به اسم امر طبخ خوراک نیاز دارااست اما میتوانید دو آیتم از موردها ذیل را به کار گیری فرمایید:

مقطع مهیا‌سازی، بازه زمانی پخت، دوران تمام یا این که مواد مایحتاج
تصویر
داده ها غذایی
محاسبه

 

10- اسکیمای Review/Rating
این استاندارد معمولا همپا با اسکیما جنس استعمال میگردد و به محاسبه امتیاز کالا بوسیله یوزرها میپردازد. در واقع با به کار گیری از این اسکیما به روبات‌های گوگل اطلاع می دهیم که یوزرها چه امتیازی به جنس متبوع داده‌اند. استانداردهای Review و Rating می توانند با اسکیماهای دیگر مانند hotel نیز به کار گیری شوند، در قبلی قابلیت به کار گیری از این استانداردها یاروهمدم با اسکیمای article نیز بود که گوگل در بروزرسانی‌های خویش آن را حذف کرد.

تصویر ذیل سود به کارگیری از rating schema در حاصل گوگل را نشان میدهد:

 

11- اسکیمای سوال ها متداول (FAQ)
این اسکیما هم یکی مرسوم‌ترین مواقعی میباشد که به کار گیری می شود. اکران سوال‌های متداول نشان می دهد یوزرها بیشتر چه سوالاتی پرسیده‌اند و چه پاسخ‌هایی اخذ کرده‌اند. به کارگیری از اسکمیمای سوالهای متداول با وجود اینکه استاندارد نسبتا جدیدی میباشد البته تخت‌گاز موردپسند مدیران وب سایت‌ها و یوزرها قرار گرفت. استدلال این مورد طریق اکران متعدد آن در نتیجه ها گوگل میباشد. در تصویر پایین یک مثال از اکران این نوع از اسکیما را مشاهده میکنید:


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۴:۴۳ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)