مقالات حرفه ای سئو سایت مقالات حرفه ای سئو سایت .

مقالات حرفه ای سئو سایت

PBN یا شبکه وبلاگ خصوصی چیست؟


یکی نحوه‌هایی که در seo کلاه سیاه برخیً گزینه به کارگیری قرار میگیرد تولید یک‌سری سئو در مشهد  اینترنت‌تارنما با غرض پیوند سازی و درجه تصاحب کردن برای یک اینترنت‌تارنما اساسی میباشد. به‌این طریق کانال وب لاگ سری یا این که PBN گفته میشود. هرچند برای مدتی بعضا از این تکنیک توانستند به‌این شیوه رده نیکی در گوگل به دست آورند؛ ولی به گذر زمان بازه و با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل، اعتبار این نحوه کهن seo سیاه تحت پرسش رفت و وب سایت‌هایی که از این طرز فریب آمیز به کار گیری می‌کردند بوسیله الگوریتم گوگل پنگوئن جریمه شدند.
در‌این مقاله با ما هم پا باشید تا به ارزیابی PBN و اثر آن در بهینه سازی بپردازیم.

کانال وب لاگ سری یا این که PBN چه می باشد؟
کانال بلاگ سری (PBN) کانال‌ای از اینترنت‌وبسایت‌های گوناگون میباشد که برای تولید لینک و پیوند به اینترنت‌وبسایت اساسی – به عبارتی سایتی که منبع درآمد شماست - استعمال میشود. غرض این میباشد که با تصاحب کردن بک پیوند از تارنما‌های دارای اعتبار و دارای ارتباط، مرتبه تارنما اساسی و در سود رده آن را در فهرست حاصل کاوش بالا موفقیت. اشخاصی که از این طریق برای ساخت‌و‌ساز بک پیوند به کار گیری می‌نمایند، معمولا با خریداری دامنه‌های منقضی گردیده و دارای اعتبار مبادرت به فعال سازی وب لاگ‌های متفاوت و مربوط به مورد کاری تارنما اساسی می‌نمایند، آن گاه با ساخت‌و‌ساز محتوا در هر مورد از وب لاگ‌ها و تولید بک پیوند به وب سایت اساسی، کوشش می‌نمایند که اعتبار وب سایت مهم در گوگل را ارتقاء دهند.
به عنوان مثال اینترنت‌تارنما‌های A و B و C به تارنما D که اینترنت‌وب سایت غرض میباشد لینک و پیوند میدهند. براین اساس سکو وب سایت D بهبود خواهد یافت.
نکته گزینه دقت این میباشد که اینترنت‌وبسایت‌های PBN هرکدام به تنهایی به یکدیگر لینک و پیوند نمی‌دهند بلکه همگی لینک و پیوند‌ها به اینترنت‌وب سایت اساسی، مقصود یا این که منبع درآمد هدایت می گردد. در نمونه فوق اینترنت‌وبسایت‌های A، B و C خودشان به یکدیگر لینک و پیوند نمی‌دهند. به ظاهر می بایست این سیرتکامل به لحاظ رسد که‌این اینترنت‌وبسایت‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

 

معنا PBN از چه وقتی در بهینه سازی مطرح شد؟
در‌حالتی که بخواهیم بدانیم که ایده PBN از چه موقع در دنیای بهینه سازی مطرح شد، می بایست به آنالیز ظهور مزرعه لینک و پیوند در seo بپردازیم؛ چراکه pbn نوعی لینک و پیوند فارم به حساب می آید که اولی توشه در سال ۱۹۹۹ ظهور پیدا کرد. مزرعه لینک و پیوند نیز گروه‌ای از اینترنت‌وبسایت‌ها بودند که با هم رابطه بدون نقص داشته و به وب سایت مهم یا این که غرض لینک و پیوند می‌دادند.
پیوند‌دهی یکی‌از عامل ها بسیار اساسی در درجه بندی وبسایت‌ها در قبلی بود و اکنون هم امتیاز قابل توجهی در فاکتورهای سکو‌بندی گوگل دارااست. اکثری از اشخاص برای بهبود منزلت تارنما خویش ناچار به خرید تعداد متعددی پیوند‌ها می‌شدند. تارنما‌ها برای دریافت کردن لینک و پیوند بیشتر از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و بک لینک و پیوند به مؤثرترین ابزار بهینه سازی تبدیل شد. در واقع الگوریتم پیج رنک که یکی الگوریتم‌های اساسی و اساسی گوگل به حساب می آید، بر طبق پیوند‌های اینترنتی اعتبار و کیفیت محتوای صفحه ها گوناگون اینترنتی را به حساب آوردن می‌نماید و از این امتیاز در درجه‌بندی صفحه های اینترنت به کارگیری می‌نماید.
بدین ترتیب به گذر زمان مدت، وبسایت‌های اینترنتی لبریز شد از لینک و پیوند‌هایی که نامرتبط و بی‌کیفیت بودند. گوگل نهایتاً ناچار به تغییر‌و تحول الگوریتم‌های دیرین خویش شد. الگوریتم‌هایی که اهمیت ویژه‌ای برای لینک و پیوند و تبادل لینک و پیوند قائل بودند.
پس از تغییر‌و تحول الگوریتم‌های گوگل، وب سایت‌هایی که محتوای بد داشتند و فقط به مزرعه پیوند اکتفا کرده بودند بوسیله گوگل جریمه هم می‌شدند.
از آنجایی که بک لینک و پیوند‌ها فقط بایستی از وب سایت‌های دارای ربط گرفته می‌شدند و این وب سایت‌ها به طبعً حریف یکدیگر به شمار می روند به دست آوردن بک لینک و پیوند با کیفیت کاری مشقت بار بود. به این ترتیب وبمستران به‌این تاءمل افتادند که خودشان بلاگ‌هایی تخصصی در رابطه با کسب و کارشان بسازند تا بتوانند از آن ها تحت عنوان منبعی برای تصاحب کردن بک لینک و پیوند به کار گیری نمایند. البته این نحوه تخت‌گاز کلیه‌گیر شد و از بها آن نیز معدود شد.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۴:۳۱ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)