مقالات حرفه ای سئو سایت مقالات حرفه ای سئو سایت .

مقالات حرفه ای سئو سایت

گوگل تگ منیجر (GTM) چیست؟


گوگل تگ منیجر یا این که به اختصار GTM (Google Tag Manager) سئو در مشهد ابزاری برای محاسبه عکس‌العمل‌های یوزرها نسبت به لینک و پیوند‌های داخلی میباشد، صفحه های فرود، پست‌ها، تصاویر و ... میباشد. با این ابزار می توانیم برخورد مشتریان را نسبت به شیوه‌های گوناگون بازاریابی، رنگ‌ها، تصاویر متفاوت و نگارش‌های متنوع متوجه شویم و مبتنی بر آن هر توشه کمپینی چیره‌خیس از گذشته منش بیندازیم.
اما وظیفه گوگل تگ منیجر عده‌آوری داده‌ها از وبسایت میباشد؛ ولی برای عرضه آن ها به ما نیاز به یک ابزار تجزیه و چک داده مثل گوگل آنالیتیکس نیاز دارااست. با ما یاور باشید تا بیشتر با این ابزار فوق‌العاده گران بها و طرز کاربرد آن آشنا گردید.

گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) چه است؟


برای اینکه بتوانیم در دیجیتال مارکتینگ غالب کار کنیم نیاز به داده‌های کارکشته و جامعی داریم. این داده‌ها دربرگیرنده اطلاعاتی از اخلاق و رفتار مشتریان و یوزرها و عکس‌العملشان نسبت به کارایی‌های ما در دنیای آنلاین می شود. هر نوع اینترنت‌سایتی که داشته باشید، خواه یک اینترنت‌وب سایت وسیع تجارت الکترونیک، یک اینترنت‌وب سایت فردی یا این که یک کسب و فعالیت کوچک، فهم و شعور اینکه عموم چه‌گونه با وب سایت شما رابطه برقرار می‌نمایند بسیار ضروری میباشد.
بعضا ابزارها به همین مراد (فهم رفتارهای یوزرها در وب سایت) ساخت‌و‌ساز گردیده‌اند که یکی‌از مشهور‌ترین آنان گوگل آنالیتیکس میباشد. ولی در صورتی‌که به تنهایی مصرف شود محدودیت‌های مرتبط با خویش را دارااست. البته تگ کردن مطالب تارنما و به کارگیری از گوگل تگ منیجر به هم پا گوگل آنالیتیکس می تواند داده ها بیشتری در باب اخلاق مشتریان تارنما در اختیارتان بگذارد.
فعلا که با کاربرد گوگل تگ منیجر آشنا شدید، بد وجود ندارد با معنا تگ نیز آشنا گردید. تگ‌ها در واقع کدهایی میباشند که برای عده‌آوری داده ها و ارسال آن به افراد ثالث به یک وبسایت اضافه می گردند. در گوگل تگ منیجر، این فرد ثالث به عبارتی گوگل آنالیتیکس میباشد.
گوگل تگ منیجر داده ها دربردارنده خلق و خوی یوزرها در تارنما را به گوگل آنالیتیکس می‌فرستد. گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و نظارت وبسایت میباشد و قادر است مدیریت تارنما را در جریان حاصل قرار دهد.
می توانید از تگ‌ها برای هدف ها مختلفی به کار گیری فرمائید. مثلا:

تحلیل اینکه استفاده کننده تا چه مقدار شیت اینترنت‌وبسایت را به سمت ذیل ردیابی می‌نماید
ذیل لحاظ قرار دادن ارسال فرم‌ها
انجام و هدایت نظرسنجی‌ها
ساخت‌و‌ساز هیت مپ‌ها
بازاریابی دوباره
ردیابی طرز ورود اشخاص به وب سایت.
دانلود کردن فولدر‌ها
تعداد کلیک بر روی لینک و پیوند‌های خاص
مورد ها حذف گردیده از سبد خرید
و موردها شبیه
مزایای گوگل تگ منیجر GTM
گوگل تگ منیجر بخش اعظمی از امور را برای ما بی آلایش نموده است؛ در شرایطی‌که می‌خواستیم برای هر مراد و هدفی که داریم یک تگ مخصوص تعریف‌و‌تمجید کنیم، علاوه بر اینکه هر تگ نیاز به تایپ کردن یک کد غیروابسته داشت، ردیابی و تحلیل آن نیز بسیار مقطع‌بر و سخت میشد. ولی گوگل تگ منیجر ابزاری میباشد که همگی این‌ها را به طور اتومات انجام میدهد. با وجود GTM امور بسیار بی آلایش‌خیس و سریع‌خیس پیش می روند. بدین ترتیب شاید بتوان بیان کرد وسیع‌ترین مزیت این ابزار به کارگیری سهل و آسان از آن سوای بسط‌دهنده میباشد.
شاید با خویش تصور کنید زیرا اسم گوگل بر روی این ابزار نهاده گردیده، صرفا با محصول ها گوگل مثل گوگل آنالیتیکس سازگار میباشد؛ ولی در واقع یکی از دیگر از مزایای گوگل تگ منیجر همین میباشد که می تواند با اکثری از نرم‌افزار‌های دیگری که از تگ به کارگیری می‌نمایند نیز هماهنگ خواهد شد.

معایب و نقاط ضعف گوگل تگ منیجر
با وجود آنکه گوگل تگ منیجر یکی شایسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میباشد البته این ابزار نیز مانند هر ابزار دیگری نقاط ضعفی هم دارااست مثلا گروه پشتیبانی مشخصی ندارد. با وجود آنکه پوشه راهنمای این ابزار در دسترس میباشد البته در شرایطی که بعداز به کارگیری به مشکلی برخوردید، مشخص و معلوم وجود ندارد که چگونه می بایست آن را برطرف نمایید.
به علاوه، اگرچه GTM نیاز به نرم‌افزار‌نویسی را معدود می‌نماید؛ ولی آن را تماما از در بین نمی‌پیروزی. حتی با وجود گوگل تگ منیجر یک اپلیکیشن‌نویس بایستی باشد تا به هر کاغذ وب سایت کد پیاله بیفزاید.
از طرف دیگر GTM برای به کار گیری از تگ‌های سفارشی مسلماً امداد یک شخص آشنا به کدنویسی نیاز میباشد. هر یک‌سری تگ‌های معمولی‌ای هم درین ابزار وجود دارا هستند که قابل به کار گیری به وسیله مجموع اشخاص با هر سطحی از علم میباشند؛ البته تگ‌های سفارشی ساختار پیچیده‌تری دارا‌هستند.


برچسب: سئو در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۱:۲۴ توسط:مهمان نواز موضوع: نظرات (0)