محتوا چه چیزی است؟
محتوا در تمدن های لغت به معانی مختلفی مضمون شدهاست. سئو در مشهد محتوا یک قضیه اصلی در دیجیتال مارکتینگ میباشد
در تمدن فارسی عمید محتوا در معنای “ آنچه باطن چیزی جای دارد “.
محتوا در عربی (محتوی) و در گویش لاتین (content) می باشد.
اینک واژه و کلمه محتوا (content) را به صورت های، مدیر محتوا (content management)، بازاریابی محتوا (content marketing)، استراتژی محتوا (content strategy) و … زیاد میشنویم.
تمجید محتوا
هرگونه ابزاری که قصد انتقال یک مورد یا این که یک هدفی را بهدنبال داراست با محتوا این قضیه رخداد میفتد.
اما اینجانب محتوا را این چنین تمجید میکنم:
” محتوا ارائه داده ها به مخاطبان برای یک غرض رقم خورده از روش یک شبکه و فرم معلوم میباشد.”
اکثر عموم فکر میکنند محتوا تنها به نوشته های میگن البته این صحیح وجود ندارد.
محتوا گونه های گوناگونی دارااست می تواند متن یک نوشته در هر نوع شکلی مثل مطلبی که شما می خوانید، خبر نامه ها و… یا این که یک ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و… .
محتوا داری 5 عنصر اصلی میباشد:
داده ها
بهاین معنا که هر محتوا دارنده چه اطلاعاتی بایستی باشد.
غرض
مقصود شما از این محتوا چه میباشد.
کاربر
استفاده کننده این محتوا شما چه اشخاصی میباشند.
فرم
فرم و صورت محتوا شما چهگونه میباشد.
شبکه
رویه های ارتباطی این محتوا چه شبکه هایی می باشند. از جملهً در صورتیکه کلیپ میباشد میقدرت از آپارات، یوتیوب و … استفاده نمود.
پس بطور معمولی میاقتدار ذکر کرد محتوا را میاقتدار به هرشکلی درآورد و هریک از انواع آن یکسری استفاده کننده خاص خویش را دارا هستند.
سازنده محتوا که می باشد؟
سازنده محتوا کسی میباشد که محتوا را مهیا مینماید. یک تولید کننده محتوا می بایست بداند چه چیزی را از چه طریقی به چه کسی یا این که افرادی میخواهد بگوید.
سازنده محتوا در مورد هایی که ماهر است مبادرت به ساخت و نشر محتوا با هدفی خاص میکند.
وظیفه سازنده محتوا در اینترنت
این گزینه قادر است در دو مجموعه تقسیم بندی گردد:
1- آفریننده محتوای هدفمند
در واقعیت این شخص می بایست با هدفی خاص که به کسب و فعالیت ربط دارااست مسئله محتوای خویش را گزینش نماید. برای مثالً هر که فروشنده افزونه می باشد بایستی مبادرت به تایپ کردن یادگرفتن یا این که تکنولوژی های تازه همین حوزه نماید.
2-آفریننده محتوا پرمخاطب
بیشتر در ادامه نشر مطالبی میباشد که بتواند آمار وبسایت خویش را بالا چیره شود. و خودشان محصولی ندارند و با به چنگ آوردن تبلیغات از جاهای دیگر به کسب درآمد بپردازند. مثل تارنما زومیت که صرفا به ساخت و ساز محتوای دیدنی پرداخته و از روش تبلیغات کسب درآمد مینماید.
مهارت مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک آفریننده محتوا فنای
اشراف بر یکیاز سیستم های رئیس محتوا (CMS)
سیستمهای رئیس محتوای متعددی وجود داراست. که از مهمترین آن ها قادر است به وردپرس، جوملا و دروپال اشاره نمود. که وردپرس از طرفدارای بیشتری برخورداره و در کشورایران هم بسیار بیشتر از جوملا دارااست از وردپرس به کارگیری میگردد.
یک سری ویدئو در تارنما میباشد که میتوانید برای یادگیری اول از آن به کار گیری فرمائید. به بخش یادگرفتن وردپرس رجوعکنید.
شناخت با فتوشاپ
فتوشاپ یک فرمان جدانشدنی از محتوا میباشد. شما هر نوع محتوایی بخصوص متنی را بخواهید بنویسد بایستی از فتوشاپ برای پباده سازی عکس ها یا این که دست کم واترمارک عکس از آن به کار گیری فرمایید. (واتر برند در معنای گذاشتن لوگو یا این که اسم مارک شما بر روی عکس یا این که ویدئو میباشد)
تایپ آبادی انگشتی
با فضایی که شما می خواهید در آن عمل فرمایید در صورتیکه این آیتم واجب نباشد قطعاً از اهمیت بالایی برخورداراست. برای فراگیری تایپ قریه انگشتی میتوانید به وبسایت تایپو مراجعهکنید و با دستکم دوران روزی 10 دقیقه در یک ماه میتوانید به راحتی تایپ سریع را حافظه بگیرید.
برچسب:
سئو در مشهد،
ادامه مطلب
بازدید: